Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKantor, Glenda Kaufman; und weitere
TitelProject Impact: Teaching the Teachers to Intervene in Student Substance Abuse Problems.
QuelleIn: Journal of Alcohol and Drug Education, 38 (1992) 1, S.11-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0090-1482
SchlagwörterHigh School Students; High Schools; Prevention; Secondary School Teachers; Self Efficacy; Student Problems; Substance Abuse; Teacher Education; Teacher Role
AbstractSurveyed 528 high school teachers to evaluate adolescent substance-abuse prevention/intervention program. Found that Project Impact was successful in achieving goals; findings suggest greater self-efficacy in trained teachers compared to non-Impact trained teachers. Trained teachers were significantly more likely to have provided drug education to students, showed greater willingness to intervene in student substance-abuse problems, and made referrals. (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Alcohol and Drug Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: