Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCuvo, Anthony J.; Klatt, Kevin P.
TitelEffects of Community-Based, Videotape, and Flash Card Instruction of Community-Referenced Sight Words on Students with Mental Retardation.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 25 (1992) 2, S.499-512Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8855
SchlagwörterCommunity Based Instruction (Disabilities); Daily Living Skills; Functional Reading; Generalization; Instructional Effectiveness; Mild Mental Retardation; Moderate Mental Retardation; Secondary Education; Sight Vocabulary; Videotape Recordings
AbstractCommunity-referenced sight words and phrases were taught to six adolescents with mild or moderate mental retardation, using three instructional methods in two locations. Results showed rapid acquisition of the sight words in all three training conditions and showed generalization from the flash card and videotape conditions to the community sites. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Applied Behavior Analysis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: