Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKern-Dunlap, Lee; und weitere
TitelEffects of a Videotape Feedback Package on the Peer Interactions of Children with Serious Behavioral and Emotional Challenges.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 25 (1992) 2, S.355-64Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8855
SchlagwörterBehavior Disorders; Elementary Education; Emotional Disturbances; Feedback; Instructional Effectiveness; Interaction; Interaction Process Analysis; Interpersonal Competence; Intervention; Peer Relationship; Reinforcement; Self Evaluation (Individuals); Training Methods
AbstractThis study, involving five elementary students with severe emotional and behavioral problems, demonstrated the effectiveness of an intervention package comprising (1) observation of videotapes following peer activity sessions; (2) self-evaluation of peer interactions observed on videotapes; and (3) delayed feedback and reinforcement for desirable peer interactions. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Applied Behavior Analysis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: