Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHilton, Alan; Liberty, Kathleen
TitelThe Challenge of Ensuring Educational Gains for Students with Severe Disabilities Who Are Placed in More Integrated Settings.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation, 27 (1992) 2, S.167-75Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1042-9859
SchlagwörterEvaluation Methods; High Schools; Interpersonal Relationship; Multiple Disabilities; Program Evaluation; Severe Disabilities; Social Integration; Student Placement
AbstractThis study found little actual integration resulting from placement of 16 high school age students with severe multiple disabilities in special education classrooms within regular high schools. Guidelines for evaluating the integration of students are offered including a two-pronged test and examples of data appropriate for evaluating integration activities. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: