Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGreenan, James P.; Jarwan, Fathi A.
TitelThe Validation of Generalizable Reasoning Skills Assessment Instruments for Students with Disabilities.
QuelleIn: Career Development for Exceptional Individuals, 15 (1992) 1, S.69-81Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0885-7288
SchlagwörterAbstract Reasoning; Disabilities; Evaluation Methods; Generalization; Performance Tests; Problem Solving; Secondary Education; Self Evaluation (Individuals); Student Evaluation; Test Reliability; Test Validity; Thinking Skills; Vocational Education
AbstractThis study focused on the validation of Generalizable Reasoning Skills assessment instruments with students with disabilities in secondary vocational programs. Results indicated that student self-ratings, teacher ratings, and a performance test were internally consistent and precise measures of reasoning skills for some uses but that most test-retest reliability estimates were low. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Career Development for Exceptional Individuals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: