Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWolfe, Delores M.; und weitere
TitelA New Vision for Administrators: A Facilitative Paradigm for Site-Based Management.
QuelleIn: SRATE Journal, 1 (1992) 1, S.51-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademically Gifted; Administrator Role; Curriculum Design; Educational Change; Elementary Secondary Education; High School Students; Higher Education; Interdisciplinary Approach; Participative Decision Making; Principals; School Based Management; Teacher Administrator Relationship; Teacher Student Relationship; Teamwork
AbstractExamines factors which enhance teacher empowerment, noting that site-based management is often discussed concurrently with empowerment; describes successes with teacher empowerment via interdisciplinary teams of students and faculty at the Virginia Governor's School for the Gifted in the Humanities and in the Visual and Performing Arts. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: