Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRees, Jocelyn Marie; und weitere
TitelAddressing Professional Standards for the Preparation of Mathematics Teachers.
QuelleIn: SRATE Journal, 1 (1992) 1, S.43-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Academic Standards; Change Strategies; Curriculum Development; Educational Change; Elementary Secondary Education; Excellence in Education; Higher Education; Inservice Teacher Education; Knowledge Level; Mathematics Teachers; Preservice Teacher Education; School Restructuring; Student Evaluation; Teacher Attitudes; Teaching Methods
AbstractDiscusses restructuring of in-service and preservice mathematics teacher preparation, noting recommendations of the National Council of Teachers of Mathematics and National Research Council. The paper examines three standards for professional education: assessing students' mathematics understanding, knowing mathematics, and knowing mathematical pedagogy. It presents strategies to help teachers meet professional standards. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: