Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHadfield, Oakley D.
TitelImproving Elementary Teacher Performance and Confidence in Mathematics: A Successful Rural Small School Inservice.
QuelleIn: Journal of Rural and Small Schools, 5 (1992) 2, S.32-37Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0890-9520
SchlagwörterElementary Education; Inservice Teacher Education; Manipulative Materials; Mathematics Anxiety; Mathematics Education; Minority Group Teachers; Rural Schools; Small Schools; Summer Programs; Teacher Attitudes; Teaching Methods; Workshops; New Mexico
AbstractDescribes a summer mathematics inservice workshop for 39 elementary teachers from rural, small schools throughout New Mexico. Focused on minority participation, hands-on activities, and improvement of attitude towards the teaching of mathematics. Posttests revealed improvement in knowledge of manipulative use, confidence in use of manipulatives, and mathematics anxiety. (Author/KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Rural and Small Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: