Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBishop, D. V. M.; Adams, C.
TitelComprehension Problems in Children with Specific Language Impairment: Literal and Inferential Meaning.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Research, 35 (1992) 1, S.119-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4685
SchlagwörterComprehension; Context Clues; Elementary Education; Inferences; Language Handicaps; Language Skills; Oral Language; Pictorial Stimuli; Questioning Techniques; Receptive Language; Story Telling; Verbal Communication
AbstractThis study found that 61 children (ages 8-12) with specific language impairment performed more poorly on a comprehension task in which children were questioned about a story, even after taking into account "comprehension age." The effects of mode of presentation (orally or pictorially) and question type were similar for subjects and controls. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: