Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTuettemann, Elizabeth; Punch, Keith F.
TitelPsychological Distress in Secondary Teachers: Research Findings and Their Implications.
QuelleIn: Journal of Educational Administration, 30 (1992) 1, S.42-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0957-8234
SchlagwörterFaculty Workload; Foreign Countries; Psychological Patterns; Role Perception; School Administration; Secondary Education; Sex Differences; Stress Variables; Student Behavior; Teacher Burnout; Australia
AbstractA comprehensive investigation into psychological distress among Western Australian teachers used the General Health Questionnaire to measure nine independent variables, including five stressors and four distressors. The data showed high stress levels; stressors correlated positively with distress and distressors correlated negatively. Gender differences and implications for school administration are discussed. (44 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Administration" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: