Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Sadler, Lewis |
---|---|
Titel | A Paradigm for the Next Millenium: Health Information Science. |
Quelle | In: Journal of Biocommunication, 18 (1991) 2, S.6-13 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Stellungnahme; Curriculum Development; Health Education; Higher Education; Interdisciplinary Approach; Medical Education; Program Descriptions; Science Education Curriculum; Development; Curriculumentwicklung; Lehrplan; Entwicklung; Gesundheitsaufklärung; Gesundheitsbildung; Gesundheitserziehung; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; Fächerübergreifender Unterricht; Fächerverbindender Unterricht; Interdisziplinarität; Medizinische Ausbildung; Naturwissenschaftliche Bildung |
Abstract | Described is a curriculum for a new multidisciplinary science-Health Information Science-that incorporates aspects of computer science, cognitive psychology, bioengineering, biomedical visualization, medicine, dentistry, anthropology, mathematics, library science, and the visual arts. The situation of the medical illustration profession is discussed. (KR) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |