Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMooney, Carolyn J.
TitelAs Wave of Curricular Reform Continues, Its Scope and Effectiveness Are Questioned.
QuelleIn: Chronicle of Higher Education, 38 (1992) 18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-5982
SchlagwörterCalculus; Change Strategies; College Curriculum; College Seniors; Cultural Pluralism; Curriculum Development; Educational Change; Ethnic Studies; General Education; Graduation Requirements; Higher Education; Innovation; Instructional Effectiveness; Liberal Arts; Multicultural Education; Specialization; Thinking Skills; Undergraduate Study; Writing Skills
AbstractCurriculum reform in higher education is focusing on enhancement of undergraduate education in a variety of ways, including multicultural education, specialized courses for freshmen and seniors, improved calculus instruction, and development of thinking and writing skills. Strengthened general education requirements are a major target in many institutions. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chronicle of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: