Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKertoy, Marilyn K.
TitelListening Comprehension for Sentences: The Accessibility of Referents for Pronouns as a Function of Age, Topic Continuity, and Pronoun Emphasis.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 52 (1991) 3, S.344-53Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0965
SchlagwörterAdults; Age Differences; Elementary Education; Elementary School Students; Grammatical Acceptability; Intonation; Language Acquisition; Learning Processes; Listening Comprehension; Pronouns; Sentence Structure
AbstractAn auditory comprehension task was used to determine the ways in which first and fifth graders and adults use topic continuity and contrastive emphasis in the assignment of referents for pronouns in sentences. The finding of significant differences in performance for emphasized and unemphasized pronouns suggests that subjects use constrastive emphasis when they assign referents to pronouns. (SH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Child Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: