Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inClark, Sanza
TitelCovariance Structure Modeling: A Reanalysis of the International Association for the Evaluation of Educational Achievement's Reading Data.
QuelleIn: Journal of Clinical Reading: Research and Programs, 3 (1991) 3, S.5-11Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnalysis of Covariance; Data Analysis; Educational Research; Family Influence; Foreign Countries; Reading Achievement; Statistical Analysis; United Kingdom (Great Britain)
AbstractExamines statistical models utilized in earlier studies and attempts to reanalyze the International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) reading achievement data for England using a covariance structure model. Shows that, with an appropriate model, school variables do significantly account for reading achievement scores, but their relative influence was greater than that of the home. (MG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: