Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBreen, Catherine G.; Haring, Thomas G.
TitelEffects of Contextual Competence on Social Initiations.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 24 (1991) 2, S.337-47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8855
SchlagwörterCompetence; Computer Games; Context Effect; Interaction; Junior High Schools; Knowledge Level; Mainstreaming; Moderate Mental Retardation; Participant Satisfaction; Peer Acceptance; Peer Relationship; Social Behavior; Social Integration
AbstractThe interactions of three dyads, consisting of one student with moderate mental retardation and one nondisabled peer, were assessed while playing computer games. Results indicated that students (ages 13-14) exhibited more frequent social initiations, higher degrees of game satisfaction, and equal/higher degrees of peer satisfaction while playing trained games compared to untrained games. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Applied Behavior Analysis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: