Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShrock, Sharon A.; Stepp, Sidney L.
TitelThe Role of the Child Microcomputer Expert in an Elementary Classroom: A Theme Emerging from a Naturalistic Study.
QuelleIn: Journal of Research on Computing in Education, 23 (1991) 4, S.545-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0888-6504
SchlagwörterClassroom Observation Techniques; Computer Assisted Instruction; Grade 2; Grade 3; Interviews; Microcomputers; Naturalistic Observation; Peer Relationship; Primary Education; Private Schools; Questionnaires; Student Role; Teacher Role; Videotape Recordings
AbstractDescribes a study that explored the social interaction among second and third grade students when a microcomputer was introduced into the classroom. The emergence of children who are microcomputer experts is discussed, the influence of such children on peers and peer preferences is examined, and implications for teachers and students are suggested. (21 references) (LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research on Computing in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: