Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMurphy, Sandra; Smith, Mary Ann
TitelTalking about Portfolios.
QuelleIn: Quarterly of the National Writing Project and the Center for the Study of Writing and Literacy, 12 (1990) 2, S.1-3Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0896-3592
SchlagwörterCurriculum Development; Curriculum Evaluation; Portfolios (Background Materials); Secondary Education; Self Evaluation (Individuals); Student Motivation; Writing Instruction; Writing Processes; California
AbstractDemonstrates how portfolios can be used to motivate students, promote learning through reflection and self-assessment, evaluate and change curriculum, replace or validate tests, and evaluate student writing processes, among other things. Describes the experiences of students at a junior high school and two high schools in California, and draws conclusions about portfolio use based on these experiences. (PRA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Quarterly of the National Writing Project and the Center for the Study of Writing and Literacy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: