Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRiggs, Iris M.; Riggs, Matt L.
TitelPredictors of Student Success in a Teacher Education Program: What Is Valid, What Is Not.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 12 (1991) 4, S.41-46Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterCompetence; Elementary Education; Higher Education; Job Performance; Outcomes of Education; Predictor Variables; Preservice Teacher Education; Student Teacher Evaluation; Student Teachers; Success; Teaching Skills
AbstractValidity of several predictors of student success in teacher education was studied in 437 elementary teacher education students. Assessment forms completed by university supervisors and teachers indicated a reading methods course and grade point average were the most successful predictors of performance criteria. Standardized test scores were not significantly predictive. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: