Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLasley, Thomas J.; und weitere
TitelNonexamples: Why Teachers Don't Use Them and Why Teacher Educators Should.
QuelleIn: Mid-Western Educational Researcher, 4 (1991) 3, S.2-6Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterConcept Teaching; Higher Education; Methods Courses; Methods Research; Preservice Teacher Education; Student Teachers; Teaching Methods; Theory Practice Relationship; Transfer of Training
AbstractInterviews and observations of student teachers revealed that they rarely used nonexamples to explain concepts, had little exposure to instructional materials using nonexamples, and relied primarily on familiar methods from their own student experience. More intense modeling and practice regimens are needed to ensure acquisition of unfamiliar teaching methods. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: