Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRenzaglia, Paul; und weitere
TitelThe Use of Extended Follow-Along Procedures in a Supported Employment Setting.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation, 26 (1991) 1, S.64-69Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1042-9859
SchlagwörterAdults; Behavior Change; Case Studies; Criterion Referenced Tests; Downs Syndrome; Followup Studies; Interpersonal Competence; Job Skills; Program Effectiveness; Remedial Instruction; Self Evaluation (Individuals); Social Integration; Supported Employment; Training Methods
AbstractThis study follows up a study examining use of self-monitoring to remediate social skills of a young man with Down syndrome in supported competitive employment. The study demonstrates the efficacy of the follow-along component of supported employment and the use of a criterion-referenced assessment and treatment package to retrain technical job skills. (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: