Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLefebvre, Daniel; Strain, Phillip S.
TitelEffects of a Group Contingency on the Frequency of Social Interactions among Autistic and Nonhandicapped Preschool Children: Making LRE Efficacious.
QuelleIn: Journal of Early Intervention, 13 (1989) 4, S.329-41Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0885-3460
SchlagwörterAutism; Contingency Management; Instructional Effectiveness; Interaction; Interpersonal Communication; Interpersonal Competence; Intervention; Mainstreaming; Peer Relationship; Positive Reinforcement; Preschool Children; Preschool Education; Program Effectiveness; Prompting; Social Behavior; Teaching Methods
AbstractThis study of interactions between three severely withdrawn, autistic preschool children and six nonhandicapped peers found that peers can be effectively taught strategies to increase appropriate social behaviors of autistic classmates, and a group-oriented reinforcement contingency is an effective complement to teacher-prompted interventions and may be effective in systematically fading teacher prompts. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Early Intervention" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: