Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHaack, Paul
TitelBeyond Objectivity: The Feeling Factor in Listening.
QuelleIn: Music Educators Journal, 77 (1990) 4, S.28-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-4321
SchlagwörterStellungnahme; Aesthetic Education; Affective Behavior; Critical Thinking; Elementary Secondary Education; Emotional Response; Holistic Approach; Humanistic Education; Listening; Listening Skills; Music; Music Appreciation; Music Education; Music Teachers; Objectivity; Sensory Experience; Student Development; Student Educational Objectives; Student Reaction; Thinking Skills; Vocabulary Development
AbstractArgues music educators must holistically address the subjective side of music listening as well as objective properties. States individual perceptions are neglected and students must experience the balance between subjective and objective realities to fully educate the senses. Advocates critical thinking and moving beyond a technical vocabulary to an experiential one. (NL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Educators Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: