Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Cecile LeBlanc
TitelFrom Print to Practice: Making Research Work for You.
QuelleIn: Music Educators Journal, 77 (1990) 3, S.41-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-4321
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Educational Research; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Grade 5; Instructional Improvement; Music Activities; Music Appreciation; Music Education; Music Teachers; Research and Development; Research Utilization; Teacher Attitudes; Teacher Effectiveness; Teaching Methods; Theory Practice Relationship
AbstractEncourages music teachers to discover ways to apply research findings in their classrooms. Considers how teachers' attitudes, approaches, and applications affect research utilization. Provides a sample music listening lesson on themes and variations by applying research findings extracted from "What Works: Instructional Strategies for Music Education." Illustrates advantages of research-based music instruction. (CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Educators Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: