Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcDavid, Teddy A.
TitelSupporting First-Year Teachers with Professional Development Specialists.
QuelleIn: Teacher Education and Practice, 6 (1991) 2, S.83-85Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Leitfaden; Beginning Teachers; Collegiality; Elementary Secondary Education; Excellence in Education; Faculty Development; Interpersonal Relationship; Mentors; Minority Group Teachers; Professional Development; Public Schools; Role Models; Specialists; Teacher Improvement; Texas
AbstractDescribes the Houston Independent School District's support program involving pairs of beginning and mentor teachers and several professional development specialists who support and train the mentors and help the novice teachers on a personal basis. The specialists are an important factor in retention and development of first year teachers, especially minorities. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: