Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchuttenberg, Ernest M.; und weitere
TitelVocational Personality Types and Sex-Role Perceptions of Teachers, Counselors, and Educational Administrators.
QuelleIn: Career Development Quarterly, 39 (1990) 1, S.60-71Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0889-4019
SchlagwörterAdministrators; Androgyny; Elementary Secondary Education; Job Satisfaction; Personality Traits; School Counselors; Sex Differences; Sex Role; Teachers; Tenure
AbstractInvestigated relationships of sex, length of service, vocational personality types, and sex-role self-perceptions with job satisfaction of 200 school teachers, 200 school counselors, and 200 school administrators. Found no significant relationship between length of service and vocational personality type, but indication of positive relationship between androgynous sex-role self-perceptions and job satisfaction for both female and male respondents. (Author/PVV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Career Development Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: