Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDwyer, Francis M.; Dwyer, Carol A.
TitelEffect of Presentation Mode and Students' Prior Knowledge on Achievement (Visual/Verbal Testing) of Different Educational Objectives.
QuelleIn: Canadian Journal of Educational Communication, 19 (1990) 3, S.199-215Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0710-4340
SchlagwörterAcademic Achievement; Analysis of Variance; Comparative Analysis; Criterion Referenced Tests; Higher Education; Information Retrieval; Instructional Effectiveness; Learning Processes; Physiology; Pretests Posttests; Prior Learning; Tables (Data); Undergraduate Students; Verbal Tests; Visual Aids
AbstractDescribes study of undergraduates at Pennsylvania State University that was conducted to investigate the instructional effectiveness of integrating rehearsal activity into visually complemented prose instruction. The effect of students' prior knowledge on learning is examined, and the effect of visual/verbal testing on information retrieval is discussed. (32 references) (LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Educational Communication" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: