Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBanks, Steven R.; Necco, Edward G.
TitelThe Effects of Special Education Category and Type of Training on Job Burnout in Special Education Teachers.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 13 (1990) 3-4, S.187-91Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge; At Risk Persons; Behavior Disorders; Disabilities; Elementary Secondary Education; Performance Factors; Resource Room Programs; Special Education Teachers; Stress Variables; Teacher Background; Teacher Burnout; Teacher Education
AbstractThis study of 181 special education teachers found that job burnout levels were related to special education category, training background, and teachers' age. The typical special educator "at risk" is a younger teacher with undergraduate training who teaches in a resource room or classroom for students with behavior disorders. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: