Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMburu, James N.
TitelA Philosophical Reflection on Promoting National Unity as an Aim of Education in Kenya.
QuelleIn: Kenya Journal of Education, 4 (1989) 2, S.1-23Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; African Culture; Citizenship Education; Colonialism; Developing Nations; Economic Development; Educational Objectives; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Government School Relationship; Group Unity; Higher Education; Nationalism; Philosophy; Political Attitudes; Social Integration; Values; Kenya
AbstractRecognizing the diversity in Kenya, examines education's goal to promote national unity. Analyzes three government policy initiatives, derived from the Mackay, Ominde, and Gacathi reports, based on psychological, cultural, and economic definitions of what constitutes a nation. Resolves the confusion in educational policy intended to promote and clarify national unity and identity. (CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: