Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHorner, Robert H.; und weitere
TitelThe Role of Response Efficiency in the Reduction of Problem Behaviors through Functional Equivalence Training: A Case Study.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 15 (1990) 2, S.91-97Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-9483
SchlagwörterAdolescents; Aggression; Behavior Change; Behavior Modification; Behavior Problems; Case Studies; Communication Aids (for Disabled); Intervention; Junior High Schools; Moderate Mental Retardation; Self Control; Training Methods
AbstractA functional analysis of the aggressive behaviors of a 14-year-old boy with moderate mental retardation found that aggression occurred during instruction on difficult tasks. Researchers taught both a high-efficiency/low-effort and a low-efficiency/high-effort response using communication devices. The high-effort response was used regularly, was associated with decreased aggression, and was generalized to an increased pointing response. (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: