Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMeyer, Luanna H.; und weitere
TitelValidation of the Assessment of Social Competence (ASC) for Children and Young Adults with Developmental Disabilities.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 15 (1990) 2, S.57-68Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-9483
SchlagwörterAdaptive Behavior (of Disabled); Criterion Referenced Tests; Daily Living Skills; Developmental Disabilities; Elementary Secondary Education; Interpersonal Competence; Mental Retardation; Social Cognition; Social Development; Social Integration; Test Construction; Test Validity
AbstractDevelopment and validation of the Assessment of Social Competence (ASC), designed for individuals at all levels of functioning, are described. Results from samples of 140 children/youth and 161 adults with mental retardation and other disabilities indicate ASC is a comprehensive, criterion-referenced tool for both descriptive and intervention social skill research. (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: