Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarsh, Herbert W.; Grayson, David
TitelPublic/Catholic Differences in the High School and Beyond Data: A Multigroup Structural Equation Modeling Approach to Testing Mean Differences.
QuelleIn: Journal of Educational Statistics, 15 (1990) 3, S.199-235Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0362-9791
SchlagwörterAcademic Achievement; Achievement Tests; Catholic Schools; Cohort Analysis; College Bound Students; Comparative Analysis; Differences; Grade 10; High School Students; High Schools; Mathematical Models; National Surveys; Public Schools; Standardized Tests; Structural Equation Models; Student Characteristics
AbstractTests for mean differences on latent constructs using the LISREL approach to multigroup structural-equation modeling were demonstrated for High School and Beyond data concerning the sophomore cohort. Senior year achievement test scores for 3,700 public and 300 Catholic school students were compared after controlling for background and sophomore year test scores. (TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Statistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: