Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHalpern, Andrew S.
TitelA Methodological Review of Follow-Up and Follow-Along Studies Tracking School Leavers from Special Education.
QuelleIn: Career Development for Exceptional Individuals, 13 (1990) 1, S.13-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0885-7288
SchlagwörterDisabilities; Education Work Relationship; Followup Studies; High Schools; Models; Research Design; Research Methodology; Research Needs; Research Problems; Transitional Programs
AbstractThe paper analyzes 27 studies to identify guidelines for conducting follow-up or follow-along studies of special education students in transition from school into adult communities. Methodological principles should cover subject sampling, breadth of domains examined, variable specification, instrument development, and other areas. A specific model is presented. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Career Development for Exceptional Individuals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: