Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcClary, Sybil A.
TitelStress, Coping, and Adult Education.
QuelleIn: New Directions for Adult and Continuing Education, (1990) 45, S.65-75Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Adult Education; Adult Educators; Adult Students; Coping; Physical Health; Program Design; Quality of Life; School Orientation; Stress Management; Stress Variables; Student Personnel Services
AbstractAdult educators can help students cope with stress by (1) designing programs that are responsive to stress factors; (2) including information on stress effects in orientation sessions; (3) developing individualized programs of study; (4) integrating education into students' work and other life roles; (5) providing personal attention, advising, and mentoring; and (6) providing academic challenge and rigor. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: