Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShor, Ira
TitelDeveloping Student Autonomy in the Classroom.
QuelleIn: Equity and Excellence, 24 (1989) 3, S.35-37Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Adult Education; Adult Students; Critical Thinking; Educational Change; Higher Education; Nonfiction; Nontraditional Education; Nuclear Warfare; Student Attitudes; Student Research; Teaching Methods; Writing Instruction
AbstractDiscusses Paulo Freire's approach to adult education. Discusses personal conflicts with the traditional method of teaching and proposes how best to teach adult learners. Presents a practical version of the Freire model of desocialization based on experience with students who developed a nonfiction writing curriculum based on the nuclear arms race. (JS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: