Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller, Myrna R; Daloz, Laurent A.
TitelAssessment of Prior Learning: Good Practices Assure Congruity between Work and Education.
QuelleIn: Equity and Excellence, 24 (1989) 3, S.30-34Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Students; Education Work Relationship; Educational Experience; Employment Experience; Equivalency Tests; Experiential Learning; Higher Education; Nontraditional Students; Outcomes of Education; Portfolios (Background Materials); Prior Learning; Qualifications; Work Experience
AbstractDiscusses bridging the gap between work and education through the establishment of programs to assess, evaluate, and certify experiential acquired learning. Covers two ways of viewing assessment: (1) separating inputs from outcomes; and (2) the portfolio process, which involves students writing descriptions of their learning as evidence. (JS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: