Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEvans, Clyde
TitelBreaking through Barriers to Adult Learning.
QuelleIn: Equity and Excellence, 24 (1989) 3, S.28-29Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Adult Education; Adult Students; Critical Thinking; Educational Environment; Higher Education; Learning Motivation; Nontraditional Students; Reentry Students; Self Concept; Student Adjustment; Student Needs; Values
AbstractDiscusses the following barriers to adult learning: (1) motivation is dependent on usefulness of material; (2) ideas and values are fully formed and resistent to challenge; (3) students develop a negative self-image; and (4) students experience reentry shock and infantilization. Discusses an orientation course involving critical thinking designed to break down these barriers. (JS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: