Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAslanian, Carol
TitelWhat Triggers Adult Participation in Higher Education?
QuelleIn: Equity and Excellence, 24 (1989) 3, S.5-8Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Education; Adult Students; Career Change; Higher Education; Lifelong Learning; Professional Continuing Education; Social Change; Transitional Programs
AbstractDiscusses literature concerning why and when adults return to school. Discusses study of 2,000 adults which investigated the concepts of transitions and triggers as possible reasons for returning to school. Findings indicate for 83 percent, learning was a utilitarian means; for 17 percent, learning was an end that justified itself. (JS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: