Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLampert, Magdalene
TitelWhen the Problem Is Not the Question and the Solution Is Not the Answer: Mathematical Knowing and Teaching.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 27 (1990) 1, S.29-63Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary School Students; Grade 5; Instructional Effectiveness; Intermediate Grades; Knowledge Level; Mathematical Applications; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Mathematics Skills; Problem Solving; Research and Development; Student Attitudes
AbstractBringing the practice of knowing mathematics in school closer to knowing mathematics within the discipline was studied with 18 fifth graders. Student activities in asserting and examining hypotheses were contrasted with conventional school mathematics activities. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: