Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLavoie, Dan; Backus, Ann
TitelStudents Write to Overcome Learning Blocks.
QuelleIn: Journal of College Science Teaching, 19 (1990) 6, S.353-58Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Science; Content Area Writing; Educational Improvement; Educational Objectives; Educational Philosophy; Higher Education; Misconceptions; Process Education; Science Education; Science Instruction; Teaching Methods; Thinking Skills; Writing Skills
AbstractDiscussed is the use of writing as a tool to monitor student growth and development. The value of writing to help overcome obstacles such as misconceptions and preconceptions is stressed. A concept map of a hierarchy of writing strategies is provided. Stressed is the value of writing in the development of process skills. (CW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: