Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHorton, Steven V.; und weitere
TitelTeaching Social Studies to Learning Disabled High School Students: Effects of a Hypertext Study Guide.
QuelleIn: British Journal of Educational Technology, 21 (1990) 2, S.118-31Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAptitude Treatment Interaction; Computer Assisted Instruction; Courseware; Hypermedia; Instructional Effectiveness; Learning Disabilities; Learning Strategies; Microcomputers; Pretests Posttests; Reading Comprehension; Remedial Instruction; Retention (Psychology); Secondary Education; Social Studies; Study Guides
AbstractDescribes study that investigated the effectiveness of a computer-based study guide using hypertext software to increase textbook comprehension among four learning-disabled students in a remedial high school social studies class. Four levels of instructional cues are described that matched students to their highest level of independent interaction with a textbook passage. (20 references) (LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: