Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBodi, Sonia
TitelTeaching Effectiveness and Bibliographic Instruction: The Relevance of Learning Styles.
QuelleIn: College and Research Libraries, 51 (1990) 2, S.113-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Academic Libraries; Cognitive Style; College Freshmen; Experiential Learning; Higher Education; Instructional Effectiveness; Learning Processes; Library Instruction
AbstractArgues that the most important component in effective bibliographic instruction is the learning styles of students. The discussion examines learning styles, in general, and Kolb's theory of experiential learning, in particular. The use of Kolb's theory in a freshman library instruction program is described and evaluated. (10 references) (CLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: