Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLaveault, Dany; Corbeil, Pierre
TitelAssessing the Impact of Simulation Games on Learning: A Step-by-Step Approach.
QuelleIn: Simulation/Games for Learning, 20 (1990) 1, S.42-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComparative Analysis; Content Analysis; Educational Games; Game Theory; Higher Education; History Instruction; Learning Processes; Learning Strategies; Models; Undergraduate Students
AbstractDiscussion of the impact of simulation games on learning focuses on a study of a college history course that compared game results with historical facts. A content analysis of the comparisons is presented, models of learning acquisition are discussed, and the learning stages that occur in a simulation game are described. (three references) (LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: