Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKnapp, Michael S.; Shields, Patrick M.
TitelReconceiving Academic Instruction for the Children of Poverty.
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 71 (1990) 10, S.753-58Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChange Strategies; Childhood Needs; Disadvantaged Youth; Elementary Secondary Education; Poverty; Teaching Methods
AbstractBy examining the premises underlying conventional approaches to teaching disadvantaged students, educators can devise more challenging content and more effective instructional methods. Some important principles include maximizing time on task, establishing high expectations and a school climate supporting academic learning, and strengthening parent involvement. Includes 22 reference. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: