Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHinkle, Steve; Hinkle, Ann
TitelAn Experimental Comparison of the Effects of Focused Freewriting and Other Study Strategies on Lecture Comprehension.
QuelleIn: Teaching of Psychology, 17 (1990) 1, S.31-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterFactor Analysis; Higher Education; Instructional Improvement; Lecture Method; Listening Comprehension; Psychology; Writing (Composition); Writing Across the Curriculum; Writing Difficulties; Writing Exercises; Writing Improvement; Writing Research
AbstractContrasts immediate and delayed effects of focused freewriting and focused thought on lecture comprehension. Finds the immediate effect was increased comprehension. However, on a one-week delayed test, the performance of the focused freewriting group was below that of the focused-thought group. (Author/NL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: