Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBaxter, E. Paul
TitelComparing Conventional and Resource Based Education in Chemical Engineering: Student Perceptions of a Teaching Innovation.
QuelleIn: Higher Education, 19 (1990) 3, S.323-40Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChemical Engineering; College Instruction; Comparative Analysis; Conventional Instruction; Curriculum Development; Educational Innovation; Educational Resources; Higher Education; Learning Modules; Longitudinal Studies; Student Attitudes; Teaching Methods
AbstractThe longitudinal study with second-year Chemical Engineering students (N=31) found conventionally taught courses generated study problems in the lecture and student assessment components whereas in resource-based education students confronted problems with the resource laboratory, with reference materials, with tutorials, and with student assessment demands. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: