Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBeaudry, Jeffrey S.
TitelThe Effectiveness of Continuing Medical Education: A Quantitative Synthesis.
QuelleIn: Journal of Continuing Education in the Health Professions, 9 (1989) 4, S.285-307Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Education; Effect Size; Instructional Effectiveness; Medical Education; Meta Analysis; Outcomes of Education; Physicians; Professional Continuing Education; Research Reports
AbstractDescribes a meta-analysis of 41 studies that looked at effectiveness of continuing medical education (CME) for improving physician knowledge and performance; at influence of CME on patient health status; at variables relating to quality of instructional program design; and at effects of intervening variables and threats to validity in methodology and research design. All measured outcomes showed positive effects. (Author/JOW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: