Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSquires, Nancy; Inlander, Robin
TitelA Freireian-Inspired Video Curriculum for At-Risk High-School Students.
QuelleIn: English Journal, 79 (1990) 2, S.49-56Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Curriculum Design; Educational Media; Educational Philosophy; High Risk Students; Language Arts; Literacy Education; Secondary Education; Student Centered Curriculum; Student Experience; Student Projects; Teaching Methods; Videotape Recordings
AbstractDescribes a video/language arts curriculum for at-risk students, based on Paulo Freire's "education for critical consciousness." Discusses students on a Navajo reservation learned basic literacy skills while drawing on their personal experiences. Shows how Freire's pedagogy of listening, dialogue, and action were incorporated into all stages of the curriculum. (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: