Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHall, Cathy W.; Haws, Denise
TitelDepressive Symptomatology in Learning-Disabled and Nonlearning-Disabled Students.
QuelleIn: Psychology in the Schools, 26 (1989) 4, S.359-64Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Rating Scales; Depression (Psychology); Intermediate Grades; Learning Disabilities; Preadolescents; Student Evaluation; Student Problems; Teacher Attitudes; Childrens Depression Inventory
AbstractExamined the level of depressive symptomatology in 100 learning-disabled and normal fourth through sixth grade students, using the Children's Depression Inventory (CDI) and behavior ratings by classroom teachers. Significant positive correlations were found between learning-disabled students and CDI scores and between CDI scores and teacher ratings. (Author/TE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: