Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKiewra, Kenneth A.; und weitere
TitelA More Equitable Account of the Note-Taking Functions in Learning from Lecture and from Text.
QuelleIn: Instructional Science, 18 (1989) 3, S.217-32Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnalysis of Variance; Higher Education; Intermode Differences; Learning Processes; Learning Strategies; Lecture Method; Notetaking; Pretests Posttests; Recall (Psychology); Review (Reexamination); Study Skills; Textbooks; Undergraduate Students; Videotape Recordings
AbstractDiscussion of the functions of note-taking and reviewing notes in the learning process highlights two studies of undergraduates that were conducted with three treatment groups: (1) note-taking only; (2) note-taking and review; and (3) review only with borrowed notes. One study involved learning from a videotaped lecture, and one from a printed text. (14 references) (LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: