Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTabe, Noble; Jackson, Merrill
TitelTeaching Sight Vocabulary to Children with Developmental Disabilities.
QuelleIn: Australia and New Zealand Journal of Developmental Disabilities, 15 (1989) 1, S.27-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterForeign Countries; Intermediate Grades; Moderate Mental Retardation; Pictorial Stimuli; Preadolescents; Reading Instruction; Sight Method; Sight Vocabulary; Verbal Stimuli; Vocabulary Development; Australia
AbstractSixteen moderately mentally retarded children, aged 9-13, were trained in sight words by manipulating pictorial stimuli (fading versus nonfading) in relationship to the word stimulus location (superimposition versus juxtaposition of picture and word), to orient the learner's attention to the word. Subjects who were trained using superimposition methods significantly outperformed others. (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: